8.C Slovenčina


15.6. - 19.6.2020

Blíži sa koniec školského roka a s ním aj koniec tohto zvláštneho učenia na diaľku. Myslím si, že sa už všetci tešíme do školy, hoci len na posledný týždeň. 

Ale aby som zistila, či si niečo z tohto školského roka pamätáte, pripravila som si pre vás 20 úloh, ktoré, prosím vás, vypracujte a pošlite mi na mail. Nie je to na známku, chcem len vedieť, ako na tom zo slovenčiny ste. 

Budúci týždeň budem aj hodnotiť vašu prácu za celé 3-mesačné obdobie, čo sme sa učili na diaľku. Mnohí ste sa ozývali veľmi málo, niekto len raz (Šimon), dorobte si, čo ste zameškali.

Niektorí naopak pracovali veľmi zodpovedne a svoje známky z polroka si zlepšia.

Vaša známka (hoci divná...) pôjde aj na prihlášku na stredné školy. Pamätajte na to.

Tak veľa zdaru do posledného týždňa.    


8.6. - 12.6. 2020

Minulý týždeň ste si zopakovali podmet a prísudok. Nie všetkým to celkom ide. Vedľajšie vetné členy - predmet, prívlastok a príslovkové určenie preberieme budúci školský rok.

Tento týždeň sa zameriame na pratickejšiu stránku - prihlášku. 

Pozrite si učebnicu - str.100/cvičenie 2 a 3. Vyplňte prihlášku na str. 101 - svoje údaje  - do zošita - pošlite mi to mailom.

Blížia sa prázdniny, mnohí z vás pôjdu do letného tábora. Ak aj tento rok nie, určite ste v nejakom boli v minulých rokoch. Sami zostavte formulár prihlášky o účasti na letnom tábore. Inšpirujte sa internetom, nájdete na ňom veľa príkladov na prihlášky do letných táborov. 

Formulár prihlášky pošlite na môj mail. 

Prečítajte si ukážku na str. 105 - 107 Premožiteľ neviditeľných dravcov.  Vypracujte úlohy v priloženom súbore


1.6. - 5.6. 2020

V pondelok oslavujete MDD. I keď vy sa možno už ako deti necítite... Prajem vám všetko dobré, veľa veselosti, bezstarostnosti, nech sa vám darí. Budúci týždeň učím piatakov, takže vám dám menej úloh - len z literatúry. A keď už máte ten sviatok - oddýchnite si.  

Minulý týždeň ste si mali prečítať úryvky z denníkov Adriana Molla a Georgie Nicolsonovej. 

Vypracujte úlohy v priložených súboroch,  odpovede mi pošlite na mail, všetci prosím!!!   


25.5. - 29.5.2020

Všetkým, ktorí sa mi už ozvali a napísali úvahu o súčasnej dobe, ďakujem. Vaše myšlienky sú veľmi zaujímavé, výstižné. 

Dodnes neviem, čo je s Alexom, Šimon sa mi ozval raz, Paťko vraj nemal možnosť pripojiť sa na internet, ani niektoré dievčatá sa "nepretrhnú" - Natalka, Miška. Mnohým vám chýbajú úlohy z predchádzajúcich týždňov. Dorobte si ich a pošlite mi ich.  Prosím vás, aby ste sa ozvali. Blíži sa záver školského roka a s ním aj hodnotenie - zo slovenského jazyka  a literatúry známkami...    

 Zopakujte si hlavné vetné členy - podmet a prísudok - podľa priloženej stručnej pojmovej mapy, vypracujte úlohy z pracovného listu. Až nebudete všetko vedieť, nevadí. Napíšte mi na mail, vysvetlím, hoci sme to už preberali v 7.ročníku. 

Z literatúry si prečítajte Tajný denník 13 a polročného Adriana Molla (str.79-82) a Denníky Georgie Nicolsonovej (str.83-85)

  


18.5. - 22.5. 2020

Ahojte, ôsmaci, mnohí ste ešte neposlali zadania za minulý týždeň. Ozývajú sa mi stále tí istí (do 15.5. len jedenásti!). Nie sú prázdniny, vašu prácu počas tohto obdobia zohľadním v známke na konci školského  roka, keďže sa už v škole asi neuvidíme.  Tak aby ste neboli prekvapení...

Minulý týždeň ste sa venovali príprave na písanie úvahy. 

Tento týždeň vás prosím o napísanie vlastnej úvahy na tému - Ako prežívam posledné týždne, Čo mi dala a čo mi vzala pandémia... nadpis si môžete vymyslieť vlastný  

Pouvažujte nad negatívnymi i pozitívnymi (ak nejaké sú) stránkami výnimočnej situácie, ktorú spolu prežívame už 2 mesiace. Zamerajte sa na vlastné prežívanie, na uvedomenie si straty, čo vám najviac chýba, čo vám naopak v tejto situácii vyhovuje. Sústreďte sa nielen na to, že nemôžete chodiť do školy, ale aj na ostatné okolnosti, nariadenia, obmedzenia, ktoré s núdzovým stavom v celom svete súvisia. Pouvažujte aj nad témou slobody či neslobody v súčasnej dobe. Snažte sa použiť nielen oznamovacie vety, ale aj opytovacie, zvolacie. Samozrejme môžete použiť frazeologizmy, ktoré sme preberali.  Znovu si pozrite súbor z minulého týždňa - Ideme písať úvahu - pre inšpiráciu a pomoc pri písaní. 

Teším sa na vaše práce. Všetkých, nielen pár žiakov.      

LITERATÚRA

Začneme  sa venovať novému literárnemu žánru - denníku. Prečítajte si Osudy a cesty grófa Mórica Augusta Beňovského - str.77-78

Pozrite si prezentáciu o živote a dobrodružstvách M.A.Beňovského, ktorú prikladám.

Vypracujte úlohy z priloženého súboru.  


11.5. - 15.5. 2020

Ahojte, milí ôsmaci!

Už ste sa iste dozvedeli, že slovenský jazyk a literatúru budeme hodnotiť - známkou. Takže toto obdobie vôbec nie sú prázdniny, ako si mnohí z vás ešte stále myslia...

Prosím vás, aby ste sa ozvali. Dúfam, že vás nemusím menovať. A netýka sa to len tých, ktorí  sa vôbec neozvali, napíšte mi aj tí, ktorí ste sa ozvali len raz alebo dvakrát, aj to veeeľmi dávno. OK?

 

Budúci týždeň začneme preberať úvahu. Myslím si, že práve teraz je na to ten najvhodnejší čas. Predtým, ako si napíšete vlastnú úvahu o momentálnej situácii, ktorú spolu prežívame už druhý mesiac, vypracujte si priložený súbor - Príprava na úvahu. Pozrite si aj druhý súbor - ako písať úvahu, na čo sa zamerať, čo si všímať, ako postupovať.  Verím, že vás táto téma bude baviť. (viac ako gramatika:)

Z literatúry si prečítajte úryvok z románu W.Kotzwinkla E.T. mimozemšťan - str. 69-72. Ak ste ešte nevideli film, môžete si ho pozrieť na youtube. Je to veľmi pekný film.  

Po prečítaní odpovedzte na otázky: 

1. Opíšte mimozemšťana. Ktorými vlastnosťami udivuje deti? 

2. Čo chce E.T. zostrojiť? Ktoré súčiastky a zariadenia má k dispozícii? Ktoré mu chýbajú?

3. Prečo chce E.T. telefonovať domov?

4. K akému žánru patrí úryvok?  


4.5. - 7.5. 2020

Milí ôsmaci, zajtra je 1.máj. Ale to ubehlo, čo? 

Verím, že ste mnohí už unavení z čítania,  vypracovania a posielania prác na všetky predmety, tak si budúci týždeň oddýchnite. Skontrolujte si, čo ste za uplynulé týždne nestihli, dorobte si cvičenia, príp. mi ich pošlite. Alebo ich skontrolujem, keď sa vrátime do školy.  

10.mája  oslavujeme Deň matiek. Prečítajte si priložený súbor o vzniku tohto sviatku. Napíšte mi aspoň 3 informácie, ktoré vás v texte zaujali. 

A skúste opísať svoju mamku, aká je, čo rada robí, čo pre vás znamená. (min. 10 viet). 

A v tú 2.májovú nedeľu jej nezabudnite zablahoželať, kúpiť či odtrhnúť kvietok a poriadne ju vystískať a poďakovať sa.   


27.4. - 30.4. 2020

Na preopakovanie si pozrite  nasledujúce prezentácie, združené pomenovania a frazeologizmy sú aj na webovej stránke školy. Novou prezentáciou sú Neohybné slovné druhy - na zopakovanie z predchádzajúcich týždňov. Tieto učivá budeme potrebovať aj v 9.ročníku. 

Minulý týždeň sme sa zaoberali frazeologizmami a združenými pomenovaniami. Vyberte si jeden frazeologizmus (alebo aj viac) a skúste napísať nejaký príbeh alebo opísať nejakého človeka s použitím frazeologizmov. Alebo  sa váš príbeh môže zakončiť pointou, ktorá sa dá zhrnúť aj frazeologizmom. Rozumiete zadaniu? Ako vzor prikladám súbor žiackej práce - charakteristiky s využitím mnohých frazeologizmov. Vaše práce  nemusia obsahovať tak veľa frazeologizmov, stačí oveľa menej. 


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky